Nordea Bank Polska nie jest jednym z największych banków w Polsce, ale rozwijał się bardzo dynamicznie od początku wejścia na polski rynek bankowy. Co do wielkości, jest on 15 bankiem w Polsce pod względem otwartych placówek, a 12 pod względem wartości aktywów. Bank obsługuje aż 10 milionów klientów, w tym w bankowości elektronicznej ponad 5 milionów użytkowników.

Do kogo należy Nordea?

Akcjonariuszem banku Nordea była grupa finansowa Nordea Bank AB działająca i wywodząca się z krajów skandynawskich. Rozpościera ona swoje usługi w zasięgu regionu Morza Bałtyckiego oraz Europy Północnej. Historia spółki sięga XIX wieku, kiedy to cztery wiodące banki państw skandynawskich połączyły się w jedną spójną i silną spółkę.

Wspomniana instytucja rozwija się od 1999 roku, wstąpił na polski rynek przez podpisanie umowy subsypcyjno-inwesytycyjnej z Bankiem Komunalnym. W 2003 roku nastąpiło także połączenie Banku Nordea z LG-Petro Bankiem. W ostatnim roku 2013 nastąpiła sprzedaż Banku przez spółkę Nordea Bank AB nowemu nabywcy, którym został PKO. Oficjalną wiadomość na temat sprzedaży banku znaleźć można na stronie internetowej banku PKO:

  • „Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyraziła bezwarunkową zgodę na przejęcie przez PKO Bank Polski kontroli nad częścią polskich aktywów Grupy Nordea – spółkami Nordea Bank Polska, Nordea Polska Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie oraz Nordea Finance.”

Prezes Zarządu PKO, pan Zbigniew Jagiełło powiedział:

  • „Zgoda Prezesa UOKiK to kolejny krok przybliżający nas do sfinalizowania transakcji. Dzięki temu przejęciu PKO Bank Polski umocni się na pozycji lidera w bankowości detalicznej i wzmocni działalność w obszarze bankowości korporacyjnej.”

Jest to niezwykle ważna wiadomość dla wszystkich stałych i potencjalnych klientów Banku. Korzystając z oferty należy mieć świadomość, że tak naprawdę korzystać będziemy z usług PKO.

Oferta

Oferta jest niezwykle rozbudowana, wśród głównych produktów oferowanych przez bank można znaleźć:

  • Rachunki osobiste
  • Karty kredytowe i debetowe
  • Kredyty hipoteczne
  • Kredyty konsumpcyjne
  • Lokaty i konta oszczędnościowe
  • Rozbudowaną sieć programów lojalnościowych

Kontakt

Kontakt z bankiem jest ułatwiony i skonstruowany w nowoczesny sposób: firma posiada swoje konto na Facebooku oraz profil na Skype. Dodatkowo posiada również oficjalne konta na serwisie Youtube oraz Goldenline:

  • Facebook: https://www.facebook.com/NordeaPolska
  • Goldenline: http://www.goldenline.pl/firma/bank-nordea
  • Youtube: http://www.youtube.com/nordeatv

Z bankiem skontaktować się można również w tradycyjny sposób poprzez otwartą infolinię:

  • Telefon: 801 667 332

Opinie

Rzetelność banku potwierdzona jest przez liczne wygrywane konkursy. W 2011 roku uznany został przez Gazetę Bankową i Rzeczypospolitą nagrodą:

  • najlepszego komercyjnego banku w Polsce

Pozytywne opinie wygłaszane są zarówno przez klientów banku, jak i pracowników. W prosty sposób prześledzić je można na oficjalnych kontach Facebook oraz Goldenline. Niestety wielu klientów nie jest zadowolonych z odsprzedania banku PKO i rezygnuje z usług banku.

Autor

Arkadiusz Pragier

Nazywam się Arkadiusz Pragier i prowadzę portal guldeny.pl. Interesuje się światem finansów od bardzo dawna stąd pomysł na prowadzenie takiej strony. Zapraszam wszystkich do dzielenia się wiadomościami i dyskusję za pośrednictwem komentarzy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *