mBank jest największym polskim bankiem internetowym – ponieważ swoją główną ofertę przedstawia za pomocą Internetu. W dużych miastach Polski odnaleźć można również punkty zwane mKioskami, w których znajdujemy telefon z dostępem do infolinii banku (mLinii), bankomat i wpłatomat banku. Oczywiście tradycyjne placówki banku również znajdują się na mapie polski, jednak bank coraz bardziej odchodzi w stronę bankowości elektronicznej posiadając jedynie centra finansowe, a nie klasyczne oddziały bankowe.

Historia

mBank jest największym bankiem wirtualnym w Polsce, a trzecim pod względem wielkości bankiem detalicznym, w 2011 roku obsługiwał prawie 3 miliony klientów.

W roku 2013 MultiBank oraz BRE Bank zostały połączone we wspólną markę o nowej nazwie: mBank.

Nowa strategia

Podczas opisanego już połączenia MultiBanku z BRE Bankiem nowy mBank ogłosił równocześnie nową strategię rozwoju do roku 2016. Budowę nowej marki rozpoczęto od zmiany logo mBank. W chwili obecnej logo składa się z kilku różnokolorowych pasków, które według banku mają swoją własną symbolikę i przesłanie:

„Oparcie wizualizacji o różne palety kolorów, wywodzących się z dotychczasowych barw mBanku, MultiBanku i BRE Banku, to pomysł na zachowanie tożsamości marki i jednocześnie podkreślenie jej różnorodności oraz wartości skumulowanych w jednym znaku. To też sygnał, że bank w swojej działalności czerpie z wcześniejszych, ponad 27-letnich doświadczeń w zakresie obsługi poszczególnych grup klientów”

Rebranding marki objął wszystkie dotychczasowe jednostki grupy. Nową strategię firmy i jej wizerunek poznać w można w krótkim spocie reklamowym umieszczonym na oficjalnym koncie firmowym w serwisie Youtube

Pełna oferta

Oferta mBanku, chociaż wydaje się, że jest to bank całkowicie oryginalny, nie odbiega jednak od typowej oferty innych banków. Znajdziemy w niej:

  • Prowadzenie rachunków bankowych
  • Karty płatnicze, w tym karty kredytowe
  • Kredyty i pożyczki
  • Rachunki maklerskie
  • Fundusze inwestycyjne
  • Ubezpieczenia na życie, mieszkaniowe i komunikacyjne
współpracownicy pracują na tablecie

Bank się zmienia dla klientów,. Ale czy zmiany są na lepsze?

Wpłaty i wypłaty

Ponieważ bank nie posiada tradycyjnych oddziałów dla wielu nowych klientów może wydawać się kluczowym zagadnieniem to, gdzie można wpłacać i wypłacać pieniądze w mBanku. W porozumieniu z niektórymi sieciami mBank zezwala za dodatkową prowizją wpłaty pieniężne w:

  • Sieciach Freshmarket
  • Sieciach Żabka

Wypłaty można finalizować tradycyjnie za pomocą bankomatów, bezprowizyjnie odbywa się to za pomocą bankomatów:

  • Sieci Cash4You
  • Euronet
  • eCard
  • banku BZ WBK

Kontakt z bankiem

Z bankiem skontaktować się najłatwiej za pomocą mLinii czyli specjalnej infolinii, która służy do kontaktu klientów z pracownikami banku zastępując także niejako tradycyjne oddziały banku:

  • 801 300 800 z telefonów stacjonarnych
  • 783 300 800 z telefonów komórkowych
  • +48 42 6 300 800 z telefonów stacjonarnych i komórkowych z całego świata

Z bankiem skontaktować się można również listownie pod adresem:

mBank S.A.

Bankowość Detaliczna

Skrytka Pocztowa 2108

90-959 Łódź 2

Lub mailowo:

kontakt@mbank.pl

Opinia o banku mBank

W naszej opinii mBank jest świetnie rozwijającym się bankiem, który ma szansę stać się w przyszłości bankiem numer jeden w Polsce. W chwili obecnej jego oferta skierowana jest raczej do ludzi w średnim wieku i ludzi młodych, którzy poruszają się w wirtualnym świecie bez żadnych problemów.

Zapraszamy państwa do dyskusji na temat rebrandingu mBanku, czy „wyszło” to bankowi na dobre?

Autor

Arkadiusz Pragier

Nazywam się Arkadiusz Pragier i prowadzę portal guldeny.pl. Interesuje się światem finansów od bardzo dawna stąd pomysł na prowadzenie takiej strony. Zapraszam wszystkich do dzielenia się wiadomościami i dyskusję za pośrednictwem komentarzy.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *