Nordea Bank Polska nie jest jednym z największych banków w Polsce, ale rozwijał się bardzo dynamicznie od początku wejścia na polski rynek bankowy. Co do wielkości, jest on 15 bankiem w Polsce pod względem otwartych placówek, a 12 pod względem wartości aktywów. Bank obsługuje aż 10 milionów klientów, w tym w bankowości elektronicznej ponad 5 milionów użytkowników.
Do kogo należy Nordea?
Akcjonariuszem banku Nordea była grupa finansowa Nordea Bank AB działająca i wywodząca się z krajów skandynawskich. Rozpościera ona swoje usługi w zasięgu regionu Morza Bałtyckiego oraz Europy Północnej. Historia spółki sięga XIX wieku, kiedy to cztery wiodące banki państw skandynawskich połączyły się w jedną spójną i silną spółkę.
Wspomniana instytucja rozwija się od 1999 roku, wstąpił na polski rynek przez podpisanie umowy subsypcyjno-inwesytycyjnej z Bankiem Komunalnym. W 2003 roku nastąpiło także połączenie Banku Nordea z LG-Petro Bankiem. W ostatnim roku 2013 nastąpiła sprzedaż Banku przez spółkę Nordea Bank AB nowemu nabywcy, którym został PKO. Oficjalną wiadomość na temat sprzedaży banku znaleźć można na stronie internetowej banku PKO:
- „Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyraziła bezwarunkową zgodę na przejęcie przez PKO Bank Polski kontroli nad częścią polskich aktywów Grupy Nordea – spółkami Nordea Bank Polska, Nordea Polska Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie oraz Nordea Finance.”
Prezes Zarządu PKO, pan Zbigniew Jagiełło powiedział:
- „Zgoda Prezesa UOKiK to kolejny krok przybliżający nas do sfinalizowania transakcji. Dzięki temu przejęciu PKO Bank Polski umocni się na pozycji lidera w bankowości detalicznej i wzmocni działalność w obszarze bankowości korporacyjnej.”
Jest to niezwykle ważna wiadomość dla wszystkich stałych i potencjalnych klientów Banku. Korzystając z oferty należy mieć świadomość, że tak naprawdę korzystać będziemy z usług PKO.
Oferta
Oferta jest niezwykle rozbudowana, wśród głównych produktów oferowanych przez bank można znaleźć:
- Rachunki osobiste
- Karty kredytowe i debetowe
- Kredyty hipoteczne
- Kredyty konsumpcyjne
- Lokaty i konta oszczędnościowe
- Rozbudowaną sieć programów lojalnościowych
Kontakt
Kontakt z bankiem jest ułatwiony i skonstruowany w nowoczesny sposób: firma posiada swoje konto na Facebooku oraz profil na Skype. Dodatkowo posiada również oficjalne konta na serwisie Youtube oraz Goldenline:
- Facebook: https://www.facebook.com/NordeaPolska
- Goldenline: http://www.goldenline.pl/firma/bank-nordea
- Youtube: http://www.youtube.com/nordeatv
Z bankiem skontaktować się można również w tradycyjny sposób poprzez otwartą infolinię:
- Telefon: 801 667 332
Opinie
Rzetelność banku potwierdzona jest przez liczne wygrywane konkursy. W 2011 roku uznany został przez Gazetę Bankową i Rzeczypospolitą nagrodą:
- najlepszego komercyjnego banku w Polsce
Pozytywne opinie wygłaszane są zarówno przez klientów banku, jak i pracowników. W prosty sposób prześledzić je można na oficjalnych kontach Facebook oraz Goldenline. Niestety wielu klientów nie jest zadowolonych z odsprzedania banku PKO i rezygnuje z usług banku.
Dodaj komentarz